Strona głównaMarketing internetowyZakładanie i prowadzenie profesjonalnego bloga firmowego

Zakładanie i prowadzenie profesjonalnego bloga firmowego

W dobie Internetu inwestycja w content marketing może być strzałem w dziesiątkę dla niejednej firmy oferującej produkty lub usługi. Decydując się na wprowadzenie określonego towaru na rynek, często natrafiamy na nieprzebity mur w postaci wszechobecnej konkurencji. Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem. Czytając informacje, zawarte na naszej stronie, odbiorca szybko dostrzeże wiedzę, płynącą z wieloletniego kształcenia oraz nabytego przez lata doświadczenia.

  1. Budujesz zaufanie z klientem

Blogi firmowe to nie tylko sposób na przyciągnięcie klienta. Jeżeli oferujesz wartościowe teksty, z których można się wiele nauczyć, czytelnik będzie do Ciebie wracał. Stopniowo zbudujesz z nim więź. Klient dostrzeże, że za produktem lub usługą, stoi zwykły człowiek, któremu warto zaufać.

  1. Specjalista w swojej dziedzinie

Przechwałki, które często widzimy w zakładce „o nas” są nic niewarte. Możesz napisać, że jesteś ekspertem, a Twoja firma istnieje od ponad 25 lat. Tylko, że… nikogo to nie interesuje.

Jeżeli chcesz być postrzegany jako fachowiec, musisz udowodnić to klientowi. Blogi firmowe to świetny sposób na prezentację swojej wiedzy i umiejętności.

Jesteś trenerem personalnym? Napisz kilka postów o prawidłowym odżywianiu, rozpisz jadłospis, zaoferuj darmowy plan treningowy.

  1. SEO i algorytmy Google

Wartościowe teksty, nasycone frazami kluczowymi mają istotne znaczenie w pozycjonowaniu strony. Im więcej artykułów umieszczasz, tym większa szansa, że Twoi potencjalni klienci do Ciebie trafią.

Tworząc treści na blog firmowy nie zapominaj o sprawdzeniu najczęściej wyszukiwanych haseł,  odpowiadającej tematyce, o której piszesz.

  1. Facebook, Instagram – social media

Wyobraź sobie, że widzisz pospolitą reklamę sklepu on-line, oferującego obuwie. Nie znasz marki, ceny za wysokie, omijasz więc post sponsorowany szerokim łukiem. Po paru dniach, znowu przeglądasz social media i natrafiasz na artykuł.

Chodzisz w butach sportowych na imprezę? Koniecznie to przeczytaj!

Co prawda, na imprezy ubierasz eleganckie obuwie, jednakże buty sportowe uwielbiasz. Klikasz w link i wchodzisz w stronę sklepu on-line, oferującego buty. Marki nie znasz, ceny za wysokie, ale posty mają dość ciekawe.

Zostajesz na dłużej i nawet nie pamiętasz, że reklamę tego samego sklepu ominąłeś w zeszłym tygodniu.

Blogi firmowe są nie tylko środkiem na zbudowanie zaufania, nawiązanie kontaktu z klientem, reklamę oraz pozycjonowanie. Poprzez content marketing zbudujesz swoją markę od podstaw.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne