Miejscem, dzięki któremu reklama dociera do dużej ilości potencjalnych klientów, przy relatywnie ograniczonym koszcie, jest internet. Każda szanująca się firma winna posiadać własną witrynę internetową, gdzie poszukujący informacji klienci zapoznają się z ofertą, produktami i misją przedsiębiorstwa. W związku z wysoką powszechnością internetu, a przy tym nieustannym zapełnieniem go rozmaitymi treściami, nasza strona może okazać się niewłaściwie napisanym bublem, który nie tylko nie podniesie zysków, ale może sprawić, że marka zostanie połączona z niską jakością. Nawet wbrew temu, że może oferować usługi albo produkty rewelacyjnej jakości – strona internetowa jest wizytówką, o której estetykę i wydajność warto zadbać.
Gdzie szukać pomocy?
Oprócz firm, które fachowo tworzą dowolne strony i sklepy internetowe, istnieją także takie, które wyspecjalizowały się w tzw. audytach. Audyt strony www polega niejako na jej rozbiorze na czynniki pierwsze, a następnie wkomponowanie odpowiednich treści. Specjaliści zaznajomieni z tajnikami SEO i kapryśnymi filtrami popularnych przeglądarek mają dostęp do wielu narzędzi, które pomogą im poprawić rezultaty wyszukiwań strony. Najprościej rzecz ujmując: strona będzie wyświetlana na wyższych lokatach. Jest to niestety działanie długofalowe, które wymaga wcześniejszego przygotowania tekstów, nowego planu strony i zaprojektowania skutecznych systemów. Najlepsze firmy są w stanie przenieść wynik nawet o kilka stron do przodu.
Audytor SEO sporządzi zatem wyczerpujący raport, który może stać się podstawą do opracowania recepcji na niezadowalające wyniki strony internetowej. Z usługi bez wątpienia powinny skorzystać firmy, które koncentrują swoje wysiłki na handlu za pośrednictwem sieci, ale także: firmy z ofertą skierowaną do młodzieży, oferujące usługi z nowoczesnych sektorów, albo skupiające się na kontakcie z klientem. Istnieje tylko mała grupa działalności, które nie wymagają (być może jeszcze) sprawnych stron internetowych do wydolnego działania, lecz wynika to przede wszystkim z ich niszowego charakteru.