Jak promować się w mediach społecznościowych?

0
82
Jesteś użytkownikiem social media? Z pewnością masz świadomość, jak wielką potęgę stanowią te społeczności. Dla setek milionów internautów z aktywnymi kontami opracowano reklamy paid social. Czy dzięki nim wzrasta sprzedaż konkretnych marek?

Giganci, u których możesz się promować

Czy wiesz, jakie grono użytkowników zgromadziły już social media? Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest to najpopularniejsze platformy, o których słyszał prawie każdy. Łączna liczba ich użytkowników już przekroczyła miliard. Reklama paid social nie jest tylko narzędziem do zarabiania przez te największe koncerny. Skorzystają na niej przedsiębiorcy. Dzięki niej dotrzesz z informacją o swoich usługach i produktach do szerokiego grona odbiorców. To osoby, które postawiły na urządzenia mobilne. Tradycyjne formy reklamy niewiele ich interesują, bo najczęściej nie korzystają już z telewizji, radia czy drukowanych wersji czasopism.

Dedykowana reklama paid social

Chcesz zlecić kampanię reklamową w Internecie? Jeśli ma być skuteczna, zatrudnij profesjonalistę. Niektórzy biznesmeni nadal uważają, że założenie konta w social media to już połowa sukcesu. Jeśli do tego dołożyć w miarę regularne publikowanie postów, liczą na sukces. Tymczasem rzeczywistość online to wiele aspektów trudnych dla laika. Jesteś na Pintereście? Czy masz pewność, że to dobre miejsce dla twojej branży? Być może lepiej byłoby skupić się na promocji na Facebooku lub Instagramie? Skuteczna reklama paid social uwzględnia specyfikę tych miejsc. Treści reklamowane są odpowiednio oznakowane, ale niewielki dopisek „sponsored” łatwo przeoczyć.

Szybka interakcja z klientem

Czym reklama paid social różni się od innych? W mediach społecznościowych szybko zareagujesz na pytania i wątpliwości internautów. Przy reklamach tradycyjnych nie jest to możliwe. Taka regularna interakcja miewa różne oblicza, których nie ma w kampanii telewizyjnej lub radiowej. Bywa, że niezadowolony klient podważa zasadność zakupów. Od tego, jak z problemu wybrnie firma, zależy jej wizerunek. Trudnych sytuacji jest zwykle mniej. Najczęściej reklamodawca korzysta z dobrodziejstw pozytywnych komentarzy, polubień i udostępnień. To one zwiększają zasięg każdego posta.

Większa różnorodność reklam

Jako użytkownik mediów społecznościowych z pewnością wiesz, jak wygląda reklama paid social. Jest bardzo różnorodna: to wpisy, grafika, materiały video, czasem interaktywne formularze. Inwestując w kampanię, jednocześnie wspierasz specjalistów, którzy używają nowoczesnych narzędzi w swojej pracy. Takie digitalowe nowinki potrafią zaskakiwać ciekawym sposobem na promocję. Kampanie łatwiej targetować. Media społecznościowe gromadzą wiele informacji na temat swoich użytkowników. W ten sposób można precyzyjniej dotrzeć do wybranej grupy, np. singli w okolicach trzydziestki.

Ile kosztuje reklama paid social? To zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć. Inaczej wycenia się kampanię poprawiającą wizerunek, lub rozpoznawalność marki, a inaczej rozbudowany media plan.