Strona głównaMarketing internetowyWybór nazwy strony internetowej – porady.

Wybór nazwy strony internetowej – porady.

Wybór nazwy strony internetowej – porady.

Wybór nazwy domeny dla strony internetowej zależy od tematyki i celu strony. Jeśli chcemy budować markę osobistą, wybierzemy swoje imię i nazwisko. Z rezerwacją takiej domeny nie powinno być problemu. Z kolei, gdy chcemy prowadzić dochodowy portal lub blog, należy szukać nazwy związanej z tematyką, która będzie poruszana na stronie. Nazwa strony składa się z dwóch członów-pierwszej części oraz końcówki poprzedzonej kropką. Jaką domenę wybrać, tworząc stronę internetową?

Ważne by nazwa strony internetowej była spójna, a więc, jeśli prowadzimy stronę biznesową, możemy wybrać końcówkę biz. To rozwiązanie dobre dla firm i księgowych oraz dla blogów biznesowych. Największą popularnością cieszą się domeny z końcówką pl. Jednak są jednocześnie najdroższe i wiele nazw może być już zajętych. Inną popularną końcówką jest eu. To rozwiązanie dla firm, które chcą otworzyć się na rynek europejski i tłumaczyć swoją stronę na inne języki, np. angielski, francuski. W ten sposób biznes prowadzimy globalnie, otwieramy się na nowych klientów, z całego świata. Międzynarodowa końcówka to np. com.

Jaką domenę wybrać, tworząc stronę internetową?

Aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, warto wybrać domenę zawierającą słowa kluczowe typowe dla danego biznesu. Można sprawdzić je w planerze słów kluczowych Google. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, krótka i prosta, a jednocześnie chwytliwa. Jeśli wskazuje, kto jest naszym czytelnikiem, umożliwi zdobycie klientów, którym zależy na trafieniu do konkretnej grupy docelowej. Zbyt ogólna nazwa utrudnia sprzedaż reklam. Z kolei zbyt wąska tematyka może zawęzić grupę docelową do takiego stopnia, że klienci będą pojawiać się sporadycznie.

Nazwa strony internetowej nie powinna zawierać myślników, bo internauci rzadko o nich pamiętają i w efekcie łatwo o pomyłkę. Domena nie powinna zawierać polskich znaków, które mogą wprowadzić zamieszanie i sprawią, że nazwa będzie brzmiała nienaturalnie. Nazwa może zawierać maksymalnie dwa słowa, mogą się rymować, to ułatwia wyróżnienie się na tle konkurencji. Nie należy przesadzać z kreatywnością i zdać się na pierwsze skojarzenie, często jest najbardziej trafne. Zbyt wydumane nazwy wcale nie działają na naszą korzyść.

https://www.sigma-art.pl/

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne